Fitcue_taperen

Taperen: wat is het en waar is het goed voor?

Over 2 weken loop ik de marathon van Gent. En na een aantal pittige trainingsweken is dan nu de periode aangebroken waarin ik ga taperen. Maar wat is dat nou eigenlijk en waar is het goed voor? Taperen: gas terugnemen … Read More

Fitcue_Stappen

Hoeveel stappen moet ik dagelijks zetten?

Als hardloper zet ik gemiddeld ongeveer 23.000 stappen per dag. En da’s natuurlijk best veel. Op dagen waarop ik niet loop (dat is één dag) tik ik overigens vrij gemakkelijk 10.000 stappen weg. Dat komt ook omdat ik een hond … Read More

Fitcue_50_feitjes_Zuid_Afrika

50 Random facts

Op dit moment is het hartje winter in Nederland. Tijd genoeg dus om met een hete kop thee en wellicht een dekentje deze nutteloze post te lezen. Ik deel 50 random feitjes over mij met je. Ik hou niet zo … Read More

Fitcue_Mijn_week#1

Weekdagboek #1

Voor mij zijn 24 uur in één dag gewoon veel te weinig. Ben je benieuwd naar hoe een week er voor mij ongeveer uit ziet? Lees dan vooral verder. MAANDAG EIN-delijk mag ik weer een ‘echte’ marathontraining doen. Onlangs raakte … Read More

Fitcue_Favorites_1

Favorites #1 🖤

Lockdown. Corona. Avondklok. Niet op vakantie kunnen. Thuiswerken (voor de meesten). Sportscholen gesloten. Er zijn momenteel genoeg dingen om heel chagrijnig van te worden. Soms moet je dus even stilstaan bij de dingen waar je nog wél van kan genieten. … Read More

Fitcue_Mijn_5_favoriete_trainingen

5 Favoriete hardlooptrainingen

Het is geen geheim meer dat ik graag train onder begeleiding van Gert-Jan Wassink. (Running Movements). Ik ben gevoelig voor blessures (hallo enkel), maar ook prestatiegericht. Ik hoop (het liefste in 2021) mijn tijd op de marathon te kunnen aanscherpen. … Read More

Fitcue_Het_belang_van_slaap

Het belang van slaap

Er komt steeds meer aandacht voor slaap en het voorkomen van slaapproblemen. En dat is maar goed ook, want we slapen 1/3e van ons leven. Onvoldoende slaap staat in verband met overgewicht. Het maakt je bijvoorbeeld gevoeliger voor ongezonde dingen. … Read More

Fitcue_qa-hardlopen-1

Q&A Hardlopen #1

Ik krijg regelmatig vragen. Vaak gaan deze over hardlopen. Ik zette de meest gestelde hardloopvragen voor je op een rijtje. 1. HOE LANG LOOP JE? Dat varieert enorm per training, maar hangt ook af van waarvoor ik train. Een minimale … Read More

Fitcue_Terugblik_2020

Terugblik op 2020

We zijn geneigd om bij 2020 alleen maar te denken aan Corona. Toch gebeurden er ook veel andere, bijzondere, mooie en minder mooie dingen. En laten we dat met z’n allen niet vergeten. Hierbij een greep uit míjn 2020. VAN … Read More

Fitcue_Stoppen_met_roken

Stoppen met roken. Ook jij kan het.

Van mijn 15e tot mijn (bijna) 30e heb ik gerookt. En flink ook, want ik pafte zo’n pakje (20 sigaretten) per dag weg. Inmiddels ben ik ruim 4 jaar gestopt. En als ik het kan, kan jij het ook. FEITEN … Read More